In fiecare zi sute de containere ajung in porturile din intreaga lume transportand bunuri necesare tuturor. La o prima vedere lucrurile par cat se poate de simple. Marfa este transportata in containere dintr-un port/loc in altul. Dar de fapt care este procedura ? Ce resurse materiale sau umane sunt implicate in aceasta activitate ?
Sa luam un exemplu concret:
Pasul 1 – este necesar sa existe o cerere pentru marfa. Un magazin de haine sportive a epuizat stocul de tricouri din acest sezon si are in continuare cereri. Aceste tricouri sunt fabricate in China. Astfel compania/magazinul apeleaza la o companie de transporturi pentru a aranja transportul de la fabrica din China.
Pasul 2 – O companie de camioane ajunge la fabrica din China si incarca marfa intr-un container care este inchis si securizat. Containerul nu va fi deschis decat cand va ajunge la depozitul din tara de destinatie sau doar in cazul in care vamesi considera ca este necesar controlul.
Pasul 3 – In general firma responsabila cu transportul alege cel mai economic mod de transport al containerului pana la portul. Tot el este responsabil cu alegerea modalitatii (rutei si intervalului) de transport maritim, pentru care intocmeste documentele necesare in tarile de export si import.
Pasul 4 – Containerul este incarcat intr-un vas/nava si pregatit sa fie descarcat in portul din tara de destinatie.
Pasul 5 – Cu cateva zile inainte ca incarcatura cu containerul sa ajunga la destinatie, capitatul navei furnizeaza un raport gurvernului tarii de destinatie, prin care ofera informatii despre nava, echipaj si incarcaturile din nava.
Pasul 6 – Dupa ce a primit ,,unda verde” pentru a sosi in port, nava este trasa prin corzile de ancorare spre o dana alaturata la macaralele mari care vor fi utilizate pentru a descarca containerele.
Pasul 7 – Multi lucratori – uneori mai mult de 100 – vin sa lucreze la nava. Acestia pot fi macaragii, carmaci si operatori ai echipamentului din incarcatura navei.
Pasul 8 – Vamesii evalueaza fiecare document al containerului si pot alege chiar sa-l inspecteze.
Pasul 9 – Odata ce i s-a dat ,,unda verde” din partea vamesilor, containerul este incarcat pe un tir special (aceasta daca nu a venit direct pe un tir) si merge spre destinatie – spre depozit.
Pasul 10 – Containerul ajunge la depozit de unde marfa este distribuita la magazinele individuale.
Containere maritime 6 si 12 metri – vanzari.
Cabine paza – vanzari si productie.
Containere locuibile – diverse modele si dotari.
Container maritim 12 metri high cube (40 picioare HC) second hand
Container maritim 6 metri (20 picioare) second hand
Container maritim 12 metri standard (40 picioare standard) second hand
Container birou modular 6 metri
Container dormitor modular 6 metri
Container maritim 12 metri standard (40 picioare) nou
Container maritim 12 metri high cube (40 picioare HC) nou
Container maritim 6 metri (20 picioare) nou