Transport containere istoric

Nu doar tehnologia a evoluat in ultimele decenii, ci si modalitatea de transportare a proviziilor si mai apoi, odata cu industrializarea, a marfurilor.

Astfel de la transportul cu sacul in spate si mai apoi la tractiunea si transportarea marfurilor cu ajutorul animalelor sau cu navele, sa ajuns la transportul cu containere.  

  In 1956 s-a inaugurat primul transport modern cu containere. Si astfel, inca de

transport-containere
transport-containere

la prima utilizare a acestei metode de transport pentru marfuri, aceasta a inceput sa fie din ce in ce mai utilizata. Astazi aproximativ 60% – 70% din marfuri sunt alese pentru a fi transportate prin intermediul containerelor.

 Aceasta metoda de transport din 1956 nu a fost tocmai inovatoare. Ea a fost preluata sau ,,copiata” din transportul feroviar. Cutii similare pentru containere moderne au fost utilizate pentru si feroviar transport combinat trase de cai în Anglia încă din 1792.

In timpul celui de-al doilea razboi mondial, americanii au folosit containere de dimensiuni mici pentru ca reprezentau un mijloc rapid si eficient de descarcare si distributie a provizilor.

In 1955 Malcom P. McLean, un antreprenor de camioane din Carolina de Nord, USA, a fost cel care a cumparat o companie de vapor cu ideea de a transporta camioanele cu tot cu remorca si cu marfa inauntru. El a realizat ca ar fi mult mai simplu si mai rapid daca ar exista un container care poate fi ridicat direct de pe un vehicul care se afla pe o nava fara a fi necesara descarcarea continutului acestuia.

Ideile sale s-au bazat pe teoria ca eficienta poate fi îmbunatatita considerabil prin intermediul unui sistem de ,,intermodalismului”, in care acelasi container, cu aceeasi marfa, poate fi transportat cu intreruperi minime, prin intermediul diferitelor moduri de transport in timpul calatoriei. Containerele pot fi mutate foarte usor intre nave, camioane si trenuri . Acesta a simplifica intreg procesul de logistică si aplicarea acestei a dus la o revolutie in transportul de marfa si de comert international.

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *